ANIE ADINIE VITAMINS STORE

Saturday, 29 November 2014

Produk shaklee bebas PARABEN berbahaya ?!!

Assalamualaikum~


Adakah produk yang kita guna hari ni bebas paraben ?
Adakah ibu-ibu d luar sana berikan anak-anak juga produk berparaben ni ?
Adakah anda bebas dari mengunakan produk berparaben?
Asal produk mahal adakah bebas paraben?
Lebih penting jenama atau produk bebas kimia?

huh..!!apa lah itu paraben ye? Mesti lepas saya tanya soalan macam ni baru ramai yang pergi cari semua produk masing-masing kan? nak tengok kot-kot bebas kima berbahaya ..

Jom kita terjah apalah PARABEN ni ..!!


APA TU PARABEN ?
-Paraben merupakan sejenis bahan sintetik pengawet yang digunakan dalam makanan,farmaseutikal, kosmetik, dan produk penjagaan peribadi seperti deodorant , pembersih muka , gel mandian, pelembab .syampo ,ubat gigi dan sebagainya.Paraben bertujuan untuk membantu produk tersebut tahan lama dan paraben juga boleh terserap dalam badan kita melalui kulit dengan mengunakkan produk yang berparaben.

-Contoh PARABEN yang ada di dalam produk ialah methylparaben , propylparaben, ethylparaben, isobutylparaben dan butylparaben. Jika ada paraben disetiap perkataan bermakna produk itu ada paraben.


KESAN PARABEN PADA PENGUNA BERPARABEN

-Mempercepatkan proses penuaan kulit
-Menganggu sistem hormon wanita dan membangunkan estrogen.(positif kanser payudara)
-Mengganggu pembiakan sperma bagi lelaki.


BERTUKAR KEPADA PRODUK BEBAS PARABEN

Di malaysia sangat susah untuk mencari/mendapatkan produk tidak berparaben ni.Masuk je mana-mana kedai tengok semua jenama berlainan tetapi kandungan semua sama..perkataan PARABEN ni tetap ada..

Cari lah betul-betul produk FREE-PARABEN ni..sebab jika digunakan berpanjangan ia akan memudaratkan kepada kesihatan kita..

Mujurlah sy berkenalan dan terjebak dengan SHAKLEE..
Produk shaklee bebas bahan kimia berbahaya dan paling penting FREE-PARABEN..
Produk 100% semulajadi...sangat selamat digunakan.
Kamu boleh tukar produk korang kepada produk shaklee..
Produk shaklee juga lengkap untuk kegunaan seharian kita..

Di luar sana produk kecantikkan ada mahal ada murah tetapi mempunyai kandungan PARABEN yang tinggi.Dari kita merosakkan kecantikkan yang sedia ada dengan produk berparaben apa kata bertukar dengan SET KECANTIKKAN dari shaklee..Walaupun harganya mahal sedikit tetapi tempoh guna yang lama dan paling penting FREE-PARABEN.

Untuk set kecantikkan muka boleh cuba guna ni :


http://anieadinievitaminstore.blogspot.com/2014/07/keistimewaan-set-skin-care-enfuselle.html
SET ENFUSELLE

http://anieadinievitaminstore.blogspot.com/2014/07/kebaikkan-set-skin-care-nutriwhite.html
SET NUTRIWHITE

Selain set pejagaan muka , set penjagaan rambut shaklee juga ada...set penjagaan rambut yang sangat bebas dari bahan kima berbahaya terutama PARABEN.

http://anieadinievitaminstore.blogspot.com/2014/08/rambut-sihat-menawan-dengan-penjagaan.html
PROSANTE HAIR CARE

Shaklee juga ada keluarkan lotion harian..Bayi juga boleh mengunakkan lotion ni..

HERBAL BLEND

Selain produk kecantikkan dan kegunaan peribadi shaklee juga ada keluarkan produk penjagaan rumah.

http://anieadinievitaminstore.blogspot.com/2014/07/home-care-get-clean.html
GET CLEAN

Semua produk shaklee adalah bebas PARABEN..
Tiada yang perlu di ragukan lagi dengan mengunakkan produk shaklee ni ..
SO sekarang pilihan di tangan anda..samaada memilih PARABEN atau BEBAS PARABEN.
Sama-sama kita terhindar dari masalah kesihatan yang serius..




------------------------------------------------------

PEMBELIAN , PERTANYAAN DAN KONSULTASI HUBUNGI 

SID TERHEBAT ANDA : 


ANIE ADINIE 
ID :950762
SMS/WHATSAPP 010-7907731






No comments:

Popular Posts

Translate